Cara melabur saham forex


Isu: Forex Haram - Peluang melabur di Pasaran Hadapan Indeks Bursa Malaysia dan Minyak Sawit Mentah Malaysia. Forex sudahpun difatwakan haram di Malaysia. Pemain - pemain Forex boleh menggunakan kemahiran dan skill yang ada diaplikasikan dalam Pasaran Hadapan Indeks Bursa Malaysia atau FKLI. Menariknya bermain FKLI setiap satu point pergerakkan naik atau turun adalah RM50.00 Skill yang sama juga boleh digunakan dalam pasaran minyak sawit mentah malaysia atau dikenali sebagai FCPO. 80 klien saya meminati FCPO ini kerana ianya lebih dekat dengan sawit dan memahami sedikit sebanyak faktor asas yang mempengaruhi harga sawit. So, mudahlah mereka membuat analisa sama ada harga diramal akan naik ataupun turun. Untuk pelaburan dalam FCPO, majoriti mengatakan ianya Harus dan tiada masalah untuk anda menceburinya. Ini kerana asas penubuhan FCPO dalam Bursa Malaysia Derivatives adalah untuk tujuan Hedging atau lindung nilai bagi Tokey ladang Sawit dan juga Pengilang yang mengunakan bahan asas dari Minyak Sawit. Ringkasnya, Tokey ladang sawit takut harga sawit TURUN manakala tokey kilang sabun (bahan asas nak buat sabun minyak sawit) takut harga Kos NAIK. Disinilah lindung nilai berlaku apabila mereka memasuki pasaran hadapan minyak sawit mentah Malaysia. Penerangan bagaimana proses ini berlaku biasanya saya terangkan di KLINIK FCPO. Berbalik kepada Isu forex yang diharamkan, pada saya ianya bukan satu masalah kerana pencinta forex boleh memasuki pasaran yang tidak kurang hebatnya dengan pasaran for ex . Hampir 100 cara analisa dari fundamental dan teknikal dan termasuk terms seperti margin call, market order Long dan Short adalah sama Pengetahuan dan pemahaman tentang trend itu adalah segalanya. Ini kerana jika anda sudah faham tentang trend, untuk untung dalam pasaran forex mahupun FCPO bukanlah satu yang mustahil. Ini kerana hampir 90 klien saya termasuk diri saya sudah merasai kemanisan keuntungan dalam pasaran FCPO mahupun FKL I. Apapun, uniknya semua client saya diajar untuk tidak agresif dan terlalu kerap memasuki pasaran. Ini kerana teknik kawalan emosi dan strategi mengenal trend dari mid term ke short term amatlah dititikberatkan. Lagi satu yang menarik, majoriti klien saya dapat info samada pasaran hendak naik atau turun dengan paras jangkaan sokongan dan rintangan setiap hari sebelum pasaran berlangsung. Maklumat ini diberikan dalam Group Facebook Tertutup Zamsaham FKLI amp FCPO Trader. Dan untuk pengetahuan semua, ramalan Team Zamsaham adalah hampir 90 tepat. Bukan mendabik dada, tetapi segala usaha yang dilakukan berdasarkan kajian dan latihan pastinya akan membuahkan hasil Saya percaya, tidak kira anda melabur dalam pasaran Forex ataupun FCPO/FKLI rajin berusaha dengan penuh sabar serta disulam dengan disiplin adalah kata kunci kejayaan dalam bidang ini. Ingat, ianya adalah pasaran berkonsepkan ZERO SUM GAME jika ada pemenang pasti ada yang kalah. Jadi yang membezakan pemenang adalah orang yang paling bijak mengawal emosinya Sekian coretan berkenaan Forex dan peluang melabur dengan teknik yang sama di pasaran hadapan FKLI dan FCPO yang sememangnya dijamin 100 oleh kerajaan Malaysia. Selamat Melabur dengan penuh kesabaran Zamsaham. Sutera Utama Johor. rasa seronok dan syukur amat sangat bila lihat klien ambil cek untung di ofis. Semoga keuntungan berkekalan dan jangan terlalu ghairah bila dah untung.15 comments: jangan biarkan diri anda diselubungi misteri halal/ haram FOREX. CEBURkan diri ke dalam pasaran FCPO, tiada misteri lagi..hehehe haha. selamat menaiki roller coaster buatan Malaysia dengan tenangnya Mana satu betul ni bro Fatwa Malaysia Je kata Forex ni Haram, tapi Fatwa Arab Saudi dan Fatwa Dunia kata halal. mana satu kita nak ikut niSalam, selamat datang ke blog teknik Forex Etoro . Dalam blog ni, saya akan kongsikan serba sedikit tutorial dan tips untuk melabur duit lebihan gaji anda dengan selamat dan mendapat pulangan keuntungan yang banyak dalam masa yang singkat. Saya pasti, masih ramai yang belum tahu caranya. Persoalan yang harus anda tanya adalah, bagaimana orang-orang kaya seperti Warren Buffett boleh menjadi kaya Apa rahsia kekayaan mereka Jawapannya, mereka melabur wang mereka untuk menjana keuntungan yang berlipat kali ganda. Itu lah konsep yang dimaksudkan dengan yang kaya bertambah-tambah kaya. Kerana manusia kebiasaan yang berpendapatan sederhana seperti kita semua, seringkali menolak pilihan untuk menyimpan dan melabur. Saya memang minat dalam bab pelaburan ni, sebab biasanya saya memang susah nak menyimpan. Duit lebihan gaji saya habis saya buat beli makanan, gadget, dan sebagainya. Jadi, ada baiknya saya simpan dan melabur untuk masa depan saya. Saya ada juga cuba menyimpan dalam ASB, tapi pulangannya rendah sangat. Kalau nak gandakan duit permulaan tu, makan masa berpuluh tahun. Saya tak kata ASB tak bagus, cuma lambat nampak hasilnya. Saya pun mula mencari info, dan cara-cara untuk saya laburkan duit lebihan pendapatan saya ni. Saya belajar serba sedikit tentang pasaran saham (stock market) dan tukaran matawang (Forex). Tapi selepas beberapa bulan saya mencuba, saya rasa cara pelaburan macam ni tak sesuai untuk saya. Ini sebabnya: Bosan. Fasa awal untuk mempelajari selok belok pelaburan saham dan matawang (forex) ni memerlukan komitmen dan daya fokus yang tinggi. Dan, memandangkan data-data dan graf semuanya dalam komputer, saya terpaksa menghadap komputer seharian. Stress. Ya, pelaburan saham dan matawang boleh mendatangkan stress jika tak kena gayanya. Lebih-lebih lagi dalam bab pengurusan risiko dan kewangan (Money amp Risk Management). Bukan boleh main hentam saja, setiap langkah dan keputusan yang kita kena ambil, perlu disertakan dengan kira-kira dan analisis bagi mengelakkan kerugian. Tak lama selepas saya belajar tu, saya terjumpa satu peluang pelaburan yang sangat unik. Saya belum pernah dengar lagi konsep yang sama sebelum ni. eToro namanya. eToro merupakan sebuah laman sosial yang mengumpulkan ribuan pelabur dan pro-trader di bawah satu platform. Apa yang menarik dengan eToro, anda mampu menjana keuntungan tanpa perlu bersusah payah trade sendiri. Ya, saya tak tipu. Anda boleh daftar percuma dan tengok sendiri di sini . Anda juga boleh baca artikel yang saya tulis dalam blog ni, untuk pelajari asas dan tahu lebih lanjut mengenai etoro sebelum mula melabur. Selamat membaca, dan semoga berjaya30 Dec 2017 reez Beberapa hari yang lalu telah diumumkan kadar dividen dan keuntungan yang bakal diterima oleh mereka yang melabur dengan ASB. Tetapi adakah pelaburan di ASB tidak menguntungkan Mana lebih untung, ASB ataupun anda melabur dalam saham di Bursa Malaysia Semuanya ada pro dan kontranya yang tersendiri. Dapat dilihat bahawa ramai yang inginkan risiko yang rendah apabila hellip 2 Sep 2017 reez Adakah pada masa sekarang merupakan waktu terbaik untuk beli saham Keadaan pasaran saham yang tidak menentu sekarang ni mungkin ada juga kena mengena dengan kejatuhan mata wang yang dialami sekarang. Walaupun itu lebih kepada spekulasi, tapi adakah ianya reali bagi mereka yang melabur saham Cara Melabur Saham Yang Menguntungkan Tiada pelabur saham yang ingin saham hellip 2 Jun 2017 reez Ramai orang yang rasa nak main saham tapi tak cukup modal kononnya jual beli saham ni memerlukan modal yang tinggi. Tetapi ada juga yang bijak mengambil peluang yang mana ada caranya untuk belajar main saham tanpa modal. Bagi yang tiada ilmu tentang saham, tentu terlepas pandang perkara ini. Sebab itulah pentingnya untuk mendapatkan Panduan Saham hellip 26 Apr 2017 reez Berapa agaknya modal untuk beli saham Kalau masa dulu kita sering dimomokkan dengan penjualan dan pembelian saham dengan harga yang amat tinggi sampaikan ramai juga yang takut untuk melabur saham. Jika tuan-tuan masih lagi takut, rasanya tuan masih lagi di zaman yang lama mungkin 20 tahun dahulu. Kini tidak lagi, untuk membeli saham, tuan hanya hellip Primary Sidebar

Comments

Popular posts from this blog

Free forex heat map

Forexpros systemtm

Binary options 15 minutes strategypage